رنگ آمیزی قطعات باکلیت

رنگ کاری صنعتی

مجموعه ی رنگ کاری بابایی متخصص در امور رنگ آمیزی انواع قطعات صنعتی پلاستیک می باشد. این مجموعه با استفاده از بهترین مواد رنگ و با استفاده از بروز ترین روش های رنگ آمیزی قطعات پلاستیکی با ماندگاری بالا موفق شده تا میزان بالایی از قطعات خام پلاستیکی مورد استفاده در وسایل مختلف از جمله  قطعات خودرو ، لوازم آرایشی ، لوازم خانگی و غیره را بخوبی رنگ آمیزی و به بازار عرضه کند. رنگ آمیزی آلومینیوم همچنین رنگ آمیزی شیشه و رنگ آمیزی قطعات باکلیت از دیگر خدمات این مجموعه می باشد که با کیفیتی عالی انجام می شود.

رنگ آمیزی صنعتی چیست ؟

بطور کلی رنگ آمیزی صنعتی برای پوشش دهی سازه ها و تجهیزات و قطعات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این رنگ کاری میتوان به رنگ آمیزی قطعات خودرو ، سازه های فلزی کوچک و بزرگ صنعتی، پل ها ودکل ها اشاره نمود. برای حفاظت از سازه ها و تجهیزات صنعتی همچنین مخازن فلزی و پلاستیکی، یکی از بهترین روش ها، رنگ آمیزی صنعتی می باشد. رنگ آمیزی صنعتی مستلزم بهره گیری از مواد اولیه و متریال های باکیفیت همچنین بکارگیری دانش فنی متخصصین مجرب این حوزه می باشد تا بتوان بهترین نتیجه ی ممکن را بدست آورد.

دلایل استفاده از رنگ آمیزی صنعتی چیست ؟

یکی از دلایلی که باعث می شود از سازه ها و تجهیزات صنعتی بخوبی مراقبت و نگهداری شود تا کارایی و عمر طولانی پیدا کنند استفاده از رنگ کاری صنعتی می باشد. این اقدام مزیت هایی به همراه دارد که عبارتند از:

-رنگ کاری صنعتی به کاهش استهلاک تجهیزات و سازه های صنعتی کمک می کند

-ایجاد دوام و افزایش طول عمر

-جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی

-حفظ ظاهر و جلوه ی بصری

– افزایش و بهبود کارایی تجهیزات و سازه های صنعتی

نکات مهم در رنگ کاری صنعتی

در هنگام رنگ آمیزی باید نکاتی را رعایت نمود تا نتیجه ی خوبی حاصل شود از جمله این نکات عبارتند از:

1-یکی از انتخاب های درست و مهم در زمینه ی رنگ آمیزی صنعتی، پوشش مناسب است که باید بسیار به آن توجه نمود. پوشش های مختلفی که میتوان از آنها نام برد رزین آپوکسی و رنگ های صنعتی پلی یورتان و رنگ های نسوز و سیلیکونی می باشند.

2-ضخامت مناسب برای رنگ

برای پوشش دهی تجهیزات و سازه های صنعتی  با استفاده از رنگ از ضخامت های مختلفی استفاده می کنند  که تشخیص آن به عهده ی متخصصین این حوزه می باشد و آنها بر اساس تجربه ودانش خود با توجه به نوع کاربری و شاخص های آنها، میزان آن را تعیین می کنند.

آماده سازی سطوح پیش از رنگ آمیزی صنعتی

رنگ آمیزی صنعتی با رنگ آمیزیهای معمولی دارای تفاوت های متعددی می باشنداز جمله این تفاوت ها عبارتند از:

در رنگ آمیزی صنعتی باید سطوح تجهیزات و سازه ها از هرنوع زنگ زدگی عاری و تمیز باشد بنابراین توصیه می شود قبل از انجام رنگ آمیزی صنعتی، سطح مورد نظر را تمیز و زنگ زدایی کنید.

2-سطح تجهیزات صنعتی  باید بدون برجستگی و فرورفتگی ناموزون باشد و کاملا صاف باشد.

3-بدون کوچکترین آلودگی و گرد و غبار باشد.

نکات مهم در رنگ آمیزی صنعتی

1-کاربری:  نکته ی اولی که باید برای رنگ آمیزی تجهیزات صنعتی مدنظر گرفت، نوع کاربری ومورد استفاده تجهیزات و سازه های صنعتی می باشد. هرنوع تجهیزاتی باید رنگ مخصوص بخود را داشته باشند بطور مثال تجهیزات و سازه هایی که برای نگهداری آب استفاده می شوند با تجهیزاتی که برای نگهداری سوخت مورد استفاده قرار می گیرند، از هم متفاوت می باشند بنابراین هر سازه ای در آب وهوای متفاوت و کاربری متفاوت دارای رنگ مخصوص بخود می باشند.

2-انتخاب رنگ مناسب: یکی از موارد مهم در رنگ آمیزی انتخاب رنگ مناسب و با کیفیت می باشد که باید به آن توجه ویژه داشت. در رنگ آمیزی صنعتی بکاربردن رنگ مناسب باعث بالا رفتن کیفیت در کار می شود و دوام و طول عمر بیشتر تجهیزات و سازه ها را افزایش می دهد.

3-زیر سازی: اقدامات آماده سازی و زیر سازی پوشش و سطح مورد نظر برای رنگ آمیزی تجهیزات صنعتی.

وسیله مناسب برای رنگ آمیزی صنعتی

برای رنگ آمیزی صنعتی با استفاده از سیستم ایرلس و پیستوله های بادی انجام می شود. دستگاه ایرلس نسبت به پیستوله های بادی رنگ آمیزی بهتری دارند و رنگ را بصورت صاف و یکدست بر روی سطح کار می پاشند بدون اینکه حباب یا هوایی در بافت آن ایجاد شود. استفاده از ایرلس علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا و یکدست سبب افزایش کیفیت رنگ آمیزی نیز می شود.

با استفاده از دستگاه  رنگ پاش ایرلس میتوان پرتاب رنگ را به میزان 80 درصد کاهش داد از این رو سبب کاهش هزینه رنگ آمیزی صنعتی می شود. نکته ی دیگر در این رابطه، سلامت محیط زیست می باشد چرا که با کاهش پاشش رنگ در هوا، محیط پیرامون سالم می ماند. سرعت بخشی به رنگ آمیزی در کنار کاهش استهلاک تجهیزات پس از عمل رنگ کاری  از مزایای استفاده از دستگاه ایرلس می باشد.

پوشش های متداول در رنگ کاری صنعتی

در رنگ آمیزی صنعتی از رزین های مختلفی استفاده می کنند که به معرفی آنها خواهیم پرداخت. از مهم ترین رزین ها میتوان به :

1-آپوکسی  رویه پلی آمین

2-آپوکسی زینک ریچ

3-رزین اکریلیک تقویت  شده پلی یورتان صنعتی

4-رزین آلکید هوا خشک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *