رنگ آمیزی آلومینیوم

رنگ آمیزی آلومینیوم

در رنگ آمیزی آلومینیوم ، روی قطعات درب و پنجره ساختمان، میز ها، صندلی و … که در دمای مناسب حرارت دیده و رنگ با دوام روی آنها پاشش شده است.

آلومینیوم ،برخلاف بسیاری از فلزات دیگر، لزوماً نباید از تأثیرات خارجی محافظت شود. این به طور خودکار یک لایه محافظ اکسید آلومینیوم را تشکیل می دهد. این لایه به شرط ساییده شدن به طور منظم خود را تجدید می کند.با این حال، این لایه از کیفیت نوری بالایی برخوردار نیست.رنگ خاکستری کسل کننده ای دارد که جلوه زیبایی شناختی خاصی ایجاد نمی کند. بنابراین، در موقعیت های مختلف، ممکن است رنگ آمیزی قطعات آلومینیومی مفید باشد تا ماده از نظر بصری جذاب تر به نظر برسد. جدای از این، پردازش با رنگ آلومینیوم زمانی مفید است که فلز غیر آهنی با مواد شیمیایی با مقدار pH بالا در تماس باشد. اگر این 8.5 یا بالاتر است، باید آلومینیوم را رنگ کنید.

نگ آمیزی آلومینیوم

رنگ آمیزی قطعات آلومینیومی

رنگ آمیزی قطعات آلومینیومی نیاز به چند مرحله اضافی در فرآیند آماده سازی دارد تا بهترین نتیجه را داشته باشد.برای مثال، برای اینکه رنگ به سطح آلومینیوم بچسبد، باید با سنباده زدن شروع کنید.این را می توان با کاغذ سنباده متوسط برای کمک به “خراش” سطح انجام داد.سپس یک پرایمر را دنبال کنید که یک پوشش پایه جامد ارائه می دهد تا رنگ شما به سطح آلومینیوم بهتر بچسبد.این کارها به شما یک رنگ کاری با کارایی بالا می دهد که در هر شرایط آب و هوایی بادوام می ماند.با این حال، اگر می خواهید دوام بیشتری داشته باشید، توصیه می کنیم آن را با یک سیلر یا روکش پوشش دهید و بگذارید حداقل 24 ساعت کامل در هوا خشک شود.

دستور العمل های ایمنی هنگام رنگ کاری قطعات آلومینیومی

به طور کلی کار با رنگ و چسب بدون خطر نیست.بنابراین حتما به ایمنی شخصی خود توجه کنید.تجهیزات شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • لباس آستین بلند
  • ماسک تنفسی
  • عینک های محافظ
  • دستکش یکبار مصرف، ترجیحا از نیتریل ساخته شده باشد.

همچنین بهتر است در فضای باز کار کنید.اگر این امکان پذیر نیست، اطمینان حاصل کنید که محل کار شما تهویه مطلوبی دارد.گاهی اوقات اشیاء رنگ شده برای از دست دادن بوی نامطبوع خود باید در معرض هوا قرار گیرند.در این مرحله نیز از تهویه کافی اطمینان حاصل کنید.

رنگ های استفاده شده هرگز نباید با غشاهای مخاطی و چشم های شما تماس داشته باشند.اگر این اتفاق افتاد، فوراً ناحیه آسیب دیده را کاملاً بشویید و بلافاصله پس از آن با پزشک مشورت کنید.

کارگاه رنگ کاری بابایی آماده ارائه خدمات رنگ آمیزی آلومینیوم ، رنگ آمیزی قطعات باکلیت و … میباشد.